Themabewertung:
  • 0 Bewertung(en) - 0 im Durchschnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

GKL - Rules & League Settings 2006
#1

Hier habe ich mal die aktualisierten Rules für die kommende Season gepostet (Stand 30.06.2006)

Bitte beachtet besonders die Custom Rules.

Über Änderung der Rules kann u.a. hier diskutiert werden.

Your league's preseason ends on Thu 09/07 8:30p EST.
The regular season begins immediately at the end of the preseason.




League Finances
The following transactions require a fee due to the league:

Your league does not require any transaction fees.

The following winnings will be paid to teams:

Your league does not require any transaction fees.





Lineup (designating players as starter or bench)
League members are allowed to set their own lineups until: Players lock 5 minutes before kickoff of their game.




Free Agent Deadlines
During the preseason, league members are allowed to make their own free agent acquisitions:
Thu 09/07 8:30p EST

During the regular season, league members are allowed to make their own free agent acquisitions:
Weekly starting Wednesday 12:00p EST and ending the first game of the week (including Thursday & Saturday games) locks all players.




Dropped Player (when a dropped player becomes available for pickup)
During the preseason, dropped player becomes available: 24 hours after player is dropped.

During the regular season, dropped player becomes available: 24 hours after player is dropped.




Claims
The following is a list of your leagues weekly deadline(s) to submit your claims request:

Wednesday at 11:00a EST






Waivers
Requests made for players on the waiver wire are awarded to the highest ranking team. Team rankings are established each Tuesday morning. Your league is set to rank teams using the following criteria:

First Criteria: Worst to First, Win % (Season)
Second Criteria: Worst to First, Points Scored (Season)
Third Criteria: Worst to First, Points Scored (Last Week)
Fourth Criteria: Virtual Coin Toss

Teams are moved to the end of the ranking order when they are awarded a player.

Teams can add umlimited player(s) per week using the waiver wire system.

Players will immediately go to the waiver wire for 24 hours after player has been dropped.

If a player's waiver processing date/time is set to occur after the player's game for the week has started, the league is set to: Place player on waivers next week Tuesday at Noon EST using the full waiver wire duration set above.






Trade Deadlines
During the preseason, league members are allowed to make their own trades:
Always

During the regular season, league members are allowed to make their own trades:
The first game of the week (including Thursday & Saturday games) locks all players.

Your league's season ending trading deadline is: Never

When a team approves a trade, the trade is processed when the commissioner final approves trade.





Tie Breaker
Games ending in a tie are allowed.




Division Ranking
Teams are ranked within a division using the following order:

1. Overall Winning Percentage
2. Most Points For, Season To Date
3. Head-to-HEAD Games Played (2 teams only)
4. Most Points Against, Season To Date
5. Virtual Coin Toss




Starting Playoff Week
Your league's playoffs start on week: 15




Custom Rules (additional rules entered by the commissioner)


I
Jedes Team hat 2 Minuten Zeit für seinen Draft-Pick

Ia
Die Draft erfolgt ab 2006 nach NFL-Regelung - nicht mehr nach Serpentinen-Regelung. Das bedeutet, dass das schlechteste Team des Vorjahres in jeder Runde an 1. Stelle draftet und der Super Bowl Gewinner des Vorjahres in jeder Runde an 12. Stelle.

II
Es gibt keine Salary-Cap mehr für Keepers-Player !

III
Es werden von jedem Team 6 Keepers-Player benannt.
Dabei darf 2x mehr als 1 Spieler pro Position (höchstens jedoch 2 Spieler pro Position) gekeepert werden.

Beispiel:
2x RB , 2xWR , 1xQB , 1xTE/K/DEF

IV
Zeitpunkt der Keepers-Benennung ist ca. zwei Wochen vor der Draft des Folgejahres (genauer Termin wird bekanntgegeben).

V
Inwieweit wir eine Rookie-Draft durchführen werden, wird noch ermittelt.

VI
Die Playoffs finden in den Weeks 15 & 16 statt (4 Teams)
Qualifizieren tun sich die 3 Divisionssieger und der beste Zweitplatzierte
Folgende Tie-Breaker Regelung wird für die Playoffs angewandt (analog der NFL-Regelung !!!!!!!!!!!!)

1. Beste Winning %
2. Erzielte Punkte
3. Zugelassene Punkte
4. ggfs. Head-2-Head Vergleich (bei zwei gleichen Teams)


VII
Ob es 2006 wieder Playdowns geben wird, wird noch ermittelt.

VIII
Die Draft-Reihenfolge des Folgejahres wird für die Teams an Platz 5 - 12 nach Abschluß der Regular Season (Week 14)ermittelt.

Die beiden Verlierer der Semifinals erhalten ihre Draft-Position ebenfalls nach Stand bei Abschluß der Regular Season und nicht nach dem Spiel um Platz 3

Der Velierer des Super Bowl wird im Folgejahr als Vorletztes und der Sieger des Super Bowls als Letztes draften.







Roster Requirements
The following minimum starters are allowed per position:
Quarterback 1
Running Back 2
Wide Receiver 2
Tight End 1
Place Kicker 1
Team Defense 1

The following maximum starters are allowed per position:
Quarterback 1
Running Back 3
Wide Receiver 3
Tight End 1
Place Kicker 1
Team Defense 1

The following maximum overall (starters + backups) are allowed on a team per position:
Quarterback 3
Running Back 5
Wide Receiver 5
Tight End 2
Place Kicker 2
Team Defense 2

Total number of starters: 9
Total number of backups: 7
Total number of injured reserve: 1






Scoring System
The following scoring system is used to calculate your players fantasy points by position.


Quarterback - Passing
- Passing Touchdowns
Award 6 points for passing touchdowns in the range of 0 to 100.
- Passing Yards
Award 1 point for each 25 passing yards.
- Passing Interceptions
Subtract -2 points for each passing interception.
- Passing 2-Point Conversion
Award 2 points for each passing 2-point conversion.
Quarterback - Rushing
- Rushing Touchdowns
Award 6 points for rushing touchdowns in the range of 0 to 100.
- Rushing Yards
Award 1 point for each 10 rushing yards.
- Fumbles Lost
Subtract -2 points for each fumbles lost.
- Rushing 2-Point Conversion
Award 2 points for each rushing 2-point conversion.
Quarterback - Receiving
- Receiving Touchdowns
Award 6 points for receiving touchdowns in the range of 0 to 100.
- Receiving Yards
Award 1 point for each 10 receiving yards.
- Receiving 2-Point Conversion
Award 2 points for each receiving 2-point conversion.
Quarterback - Combination (for leagues that combine rushing and receiving yardage).
Not scored
Quarterback - Kicking
Not scored

Running Back - Passing
- Passing Touchdowns
Award 6 points for passing touchdowns in the range of 0 to 100.
- Passing Yards
Award 1 point for each 25 passing yards.
- Passing Interceptions
Subtract -2 points for each passing interception.
- Passing 2-Point Conversion
Award 2 points for each passing 2-point conversion.
Running Back - Rushing
- Rushing Touchdowns
Award 6 points for rushing touchdowns in the range of 0 to 100.
- Rushing Yards
Award 1 point for each 10 rushing yards.
- Fumbles Lost
Subtract -2 points for each fumbles lost.
- Rushing 2-Point Conversion
Award 2 points for each rushing 2-point conversion.
Running Back - Receiving
- Receiving Touchdowns
Award 6 points for receiving touchdowns in the range of 0 to 100.
- Receiving Yards
Award 1 point for each 10 receiving yards.
- Receiving 2-Point Conversion
Award 2 points for each receiving 2-point conversion.
Running Back - Combination (for leagues that combine rushing and receiving yardage).
Not scored
Running Back - Kicking
Not scored

Wide Receiver - Passing
- Passing Touchdowns
Award 6 points for passing touchdowns in the range of 0 to 100.
- Passing Yards
Award 1 point for each 25 passing yards.
- Passing Interceptions
Subtract -2 points for each passing interception.
- Passing 2-Point Conversion
Award 2 points for each passing 2-point conversion.
Wide Receiver - Rushing
- Rushing Touchdowns
Award 6 points for rushing touchdowns in the range of 0 to 100.
- Rushing Yards
Award 1 point for each 10 rushing yards.
- Fumbles Lost
Subtract -2 points for each fumbles lost.
- Rushing 2-Point Conversion
Award 2 points for each rushing 2-point conversion.
Wide Receiver - Receiving
- Receiving Touchdowns
Award 6 points for receiving touchdowns in the range of 0 to 100.
- Receiving Yards
Award 1 point for each 10 receiving yards.
- Receiving 2-Point Conversion
Award 2 points for each receiving 2-point conversion.
Wide Receiver - Combination (for leagues that combine rushing and receiving yardage).
Not scored
Wide Receiver - Kicking
Not scored

Tight End - Passing
- Passing Touchdowns
Award 6 points for passing touchdowns in the range of 0 to 100.
- Passing Yards
Award 1 point for each 25 passing yards.
- Passing Interceptions
Subtract -2 points for each passing interception.
- Passing 2-Point Conversion
Award 2 points for each passing 2-point conversion.
Tight End - Rushing
- Rushing Touchdowns
Award 6 points for rushing touchdowns in the range of 0 to 100.
- Rushing Yards
Award 1 point for each 10 rushing yards.
- Fumbles Lost
Subtract -2 points for each fumbles lost.
- Rushing 2-Point Conversion
Award 2 points for each rushing 2-point conversion.
Tight End - Receiving
- Receiving Touchdowns
Award 6 points for receiving touchdowns in the range of 0 to 100.
- Receiving Yards
Award 1 point for each 10 receiving yards.
- Receiving 2-Point Conversion
Award 2 points for each receiving 2-point conversion.
Tight End - Combination (for leagues that combine rushing and receiving yardage).
Not scored
Tight End - Kicking
Not scored

Place Kicker - Passing
Not scored
Place Kicker - Rushing
Not scored
Place Kicker - Receiving
Not scored
Place Kicker - Combination (for leagues that combine rushing and receiving yardage).
Not scored
Place Kicker - Kicking
- Field Goals
Award 3 points for field goals in the range of 0 to 49.
Award 4 points for field goals in the range of 50 to 100.
- Extra Points
Award 1 point for each extra point.
- Missed Field Goals
Subtract -3 points for missed field goals in the range of 0 to 30.
Subtract -2 points for missed field goals in the range of 31 to 40.
Subtract -1 points for missed field goals in the range of 41 to 49.
- Missed Extra Points
Subtract -3 points for each missed extra point.

Team Defense
- Blocked Extra Points
Award 2 points for each blocked extra point.
- Blocked Punts
Award 2 points for each blocked punt.
- Blocked Field Goals
Award 2 points for each blocked field goal.
- Touchdowns scored on Blocked Kicks/Punts
Award 6 points for touchdowns scored on blocked kicks/punts in the range of 0 to 110.
- Fumbles Recovered
Award 2 points for each fumbles recovered.
- Touchdowns scored on Fumbles Recovered
Award 6 points for touchdowns scored on fumbles recovered in the range of 0 to 110.
- Interceptions
Award 2 points for each 1 interception.
- Touchdowns scored on Interceptions
Award 6 points for touchdowns scored on interceptions in the range of 0 to 110.
- Sacks
Award 2 points for each 1 sack.
- Safeties
Award 2 points for each Safety.
- All Points Allowed
Award 20 points for all points allowed in the range of 0 to 0.
Award 15 points for all points allowed in the range of 1 to 6.
Award 10 points for all points allowed in the range of 7 to 13.
Award 5 points for all points allowed in the range of 14 to 20.
Award -5 points for all points allowed in the range of 28 to 34.
Award -10 points for all points allowed in the range of 35 to 100.
- Kickoff Return Touchdowns
Offensive Players and Team Defenses get the following points:
Award 6 points for kickoff return touchdowns in the range of 0 to 110.
- Punt Return Touchdowns
Offensive Players and Team Defenses get the following points:
Award 6 points for punt return touchdowns in the range of 0 to 110.
- Kickoff Return Yards
Offensive Players get the following points:
Award 1 point for each 30 kickoff return yards.
- Punt Return Yards
Offensive Players get the following points:
Award 1 point for each 25 punt return yards.

[GKL] Indianapolis Colts
[GUDU] Berlin Invaders
[NFL Talk Liga D] - Chitown Soldiers
[NFL Fans Ger.] Ohio St. Buckeyes
[GERDA] Berlin Buckeyes
Zitieren
#2

Hi !

Ich möchte Euch bitten, Euch die League-Rules und Scoring-Rules nochmals anzusehen und entsprechende Änderungswünsche hier zu posten um ggfs. darüber diskutiern zu können und abstimmen zu lassen.

Ein paar Dinge (die vielleicht von anderen Ligen abweichen) habe ich hier nochmals extra aufgeführt.

- Wir spielen mit Negativpunkten bei Kickern - hier bitte nochmal genau in die Rules schauen!!!!
- Wir spielen mit Team-Def.
- Die Regular Season dauert von Week 1-14
- Playoffs finden in den Weeks 15 & 16 statt (4 Teams , 3 Div.Champs & 1 WildCard - Tiebreaker analog NFL Regeln)
- Ob Playdowns der Teams 5-12 durchgeführt werden, muß noch entschieden werden.
Hierzu könnt ihr ir ja gerne mal Eure Meinung mitteilen.
- Draft analog NFL - keine Serpentinendraft !!!
- 6 Keepers (Begrenzung auf 2x mehr als 1 Spieler pro Position, max. 2 Spieler pro Position)
- Mögliche Playdowns und Spiel um Platz 3 haben keinen Einfluß auf die Draft-Order im nächsten Jahr - also Draft-Order gemäß Abschluß Regular Season. Ausnahme = SB Gewinner = #12 , SB Looser = #11
Bei Teams mit gleichem Rekord ist die Tie-Breaker Regelung die insgesamt erzielten Fantasy-Punkte.

[GKL] Indianapolis Colts
[GUDU] Berlin Invaders
[NFL Talk Liga D] - Chitown Soldiers
[NFL Fans Ger.] Ohio St. Buckeyes
[GERDA] Berlin Buckeyes
Zitieren
#3

Mir ist aufgefallen, dass wir unsere ligainternen Trading-Rules noch nicht in die Custom-Rules aufgenommen haben.

Bisher haben wir uns ja darauf verständigt, dass wir bei Trades wie folgt vorgehen werden.

Grundsätzlich stimme ich jedem Trade zu, es sei denn

1. Es liegt ein offensichtliches Ungleichgewicht vor (wird von den beiden Commissionern DDP und mir entschieden)

oder

2. ein Team-Owner beantragt eine Liga-Abstimmung, da er der Meinung ist, dass es sich um einen unfairen Trade handelt.



Um eventuelle Streitigkeiten auszuschließen, müssen wir diese Rules aber noch konkretisieren.

Ich würde von daher gerne noch folgende ergänzende Punkte mit in die Custom-Rules (zu Trades) aufnehmen.

Regular Season
------------------

1. Eine Liga-Abstimmung muß innerhalb von 24 Stunden nach erfolgtem Trade (Über die Trades wird jeder Owner über Fanball per E-Mail informiert) beantragt werden. Sollte innerhalb der 24 Stunden keine Liga-Abstimmung beantragt worden sein, werde ich dem Trade unaufgefordert zustimmen.

2. Eine Liga-Abstimmung (Poll) wird für 3 Tage aktiv sein.

3. Ein Vorschlag gilt sofort als angenommen, wenn er mehr als die Hälfte der abzugebenen Stimmen erreicht (7 Stimmen).

4. Sollten nicht alle Owner an der Abstimmung teilgenommen haben, gilt der Vorschlag mit der höheren Stimmanzahl als angenommen - es sei denn, für diesen Vorschlag liegen nicht mind. 5 Stimmen vor. In diesem Falle würde ein neuer Poll gestartet werden.

5. Bei Stimmengleichheit erfolgt ein neuer Poll, an dem die beiden betreffenden Owner nicht mit abstimmen dürfen. Sollte es danach immernoch eine Stimmengleichheit geben, entscheiden die beiden Commissioner (DDP und ich).



Pre-Season (Juni - Draft-Day)
---------------------------------------------

Hier gelten nur längere Fristen.

Eine Liga-Abstimmung muß innerhalb 3 Tagen beantragt werden.
Der Poll würde dann für 10 Tage aktiv bleiben.



In den Monaten Februar (Montag nach dem Pro Bowl) - 31.05.
sind keine Trades möglich.

Der FA-Markt bleibt vom Montag nach dem Pro-Bowl bis zur Draft des Folgejahres geschlossen
.


Ich habe für diese Regeländerungen kein Poll veranlasst, da sie im allgemeinen Interesse liegen dürften.

Solltet ihr aber noch Verbesserungsvorschläge, Kritik, Anregungen o.ä. haben, dann können wir hier zusammen gerne nochmal darüber diskutieren, bevor ich die Rules dann tatsächlich fix in unsere Custom-Rules bei Fanball aufnehmen werde.

[GKL] Indianapolis Colts
[GUDU] Berlin Invaders
[NFL Talk Liga D] - Chitown Soldiers
[NFL Fans Ger.] Ohio St. Buckeyes
[GERDA] Berlin Buckeyes
Zitieren
#4

Ist ja ne ganze menge .Mit den Minuspunkten bei Kickern find ich gut.Das einzige was mir aufällt ist warum es bei den QB beim Passen erst nach 25 Yards nen Punkt gibt,und warum nicht bei 20?
Zitieren
#5

thorge1377 schrieb:Ist ja ne ganze menge .Mit den Minuspunkten bei Kickern find ich gut.Das einzige was mir aufällt ist warum es bei den QB beim Passen erst nach 25 Yards nen Punkt gibt,und warum nicht bei 20?

Die 25er-Regel ist bei QBs eigentlich Standard (wird so z.B. auch bei NFL.com und anderen Engines gespielt)

Bei den NFL-Talk-Ligen gibt es sogar erst ab 30yds einen Punkt für den QB.

Außerdem haben wir doch so auch schon im letzten Jahr gespielt.

Ich denke mal, daran sollten wir auch festhalten.

[GKL] Indianapolis Colts
[GUDU] Berlin Invaders
[NFL Talk Liga D] - Chitown Soldiers
[NFL Fans Ger.] Ohio St. Buckeyes
[GERDA] Berlin Buckeyes
Zitieren
#6

Da zu meinem Vorschlag keine weiteren Änderungswünsche oder Feedback kamen, werde ich die Custom Rules (bei Fanball) sowie den Aktuelles/News-Thread nachher entsprechend ergänzen.

[GKL] Indianapolis Colts
[GUDU] Berlin Invaders
[NFL Talk Liga D] - Chitown Soldiers
[NFL Fans Ger.] Ohio St. Buckeyes
[GERDA] Berlin Buckeyes
Zitieren
#7

Die Regelung der Rookie-Keepers wird wie folgt ergänzt:


IIIb

A)
Jedes Team muß bis spätestens zum 11.11.2006 23:59 MEZ (Samstag vor Week 10) zumindest einen Rookie-Spieler in seinem Roster haben und muß ab diesem Zeitpunkt immer mindestens 1 Rookie bis zur Keepers-Benennung 2007 (1 Woche vor der GKL Draft 2007) in seinem Roster mitführen.

B)
Ab dem 12.11.2006 (Week 10) dürfen keine Rookies mehr gecuttet werden.

C)
Trades von Rookies nach dem 12.11.2006 :

Trades von Rookies sind ab diesem Zeitpunkt nur zulässig , wenn das abgebende Team nach dem Trade noch mindestens einen Rookie im Roster hat.
Rookie-Spieler, die nach dem 12.11.2006 über Trades in das Roster aufgenommen werden, dürfen auch auf dem Rookie-Keepers-Spot (Extra-Spot) gekeepert werden.

D)
Rookie Free Agents nach dem 12.11.2006 :

Rookie-Spieler, die nach dem 12.11.2006 über den FA-Markt in das Roster aufgenommen werden, können nicht auf dem Rookie-Keepers-Spot (Extra-Spot) gekeepert werden.




[GKL] Indianapolis Colts
[GUDU] Berlin Invaders
[NFL Talk Liga D] - Chitown Soldiers
[NFL Fans Ger.] Ohio St. Buckeyes
[GERDA] Berlin Buckeyes
Zitieren


Möglicherweise verwandte Themen…
Thema / Verfasser Antworten Ansichten Letzter Beitrag
Letzter Beitrag von gosox2000
29.09.2006, 14:11

Gehe zu:


Benutzer, die gerade dieses Thema anschauen: 1 Gast/Gäste